środa, 30 grudnia 2015

2015 w pigułce czyli podsumowanie




Nie wiem kiedy zleciał 2015.
Jeszcze niedawno piłam szampana kończącego anno domini 2014, a tymczasem szesnastka już puka do drzwi.
Od kilku lat łapię się na myśleniu, że fajnie przywitać kolejny nowy rok, bo stary był delikatnie mówiąc średni. A Nowy Rok to nowe plany, nadzieje i obietnice czynione sobie oraz innym.
Teraz jednak pomyślałam - chwila! Ależ ten rok był bardzo udany! Może nie idealny, pełen szczęścia 24 godziny na dobę, dzwoneczków i tęczy co rano, ale naprawdę DOBRY.

PODRÓŻE
Ten punkt zdecydowanie i całkowicie zawyża średnią mojego zadowolenia, ale nie fałszuje wyniku :)
Styczeń - spełnione małe marzenie, czyli polskie morze, ale zimą (TUTAJ). Przekonałam się, że pobyt nad nim sprawia mi wielką frajdę, niezależnie od pory roku.





Później w czerwcu Budapeszt - piękna, sentymentalna wycieczka (TU). Gdy byłam mała mój Tato pracował na zagranicznym kontakcie na Węgrzech, jeździłyśmy tam z Mamą bardzo często. Ale z racji tego, że dziecięciem byłam raptem siedmio-ośmioletnim, to niewiele pamiętam. Teraz odwiedziłyśmy dawne miejsca, smaki i zapachy. I poznałyśmy nowe. Było cudnie.




Lipiec. Znów kilka dni nad Bałtykiem - kocham!


Sierpień. Miał być Grecja na spontanie, zrobił się z tego nieoczekiwanie... Cypr (TUTAJ)! Cudowny, gorący, pachnący figami, z turkusową wodą, muszelkami i całym tym wakacyjnym luzem. Zakochałam się! Wspomnienia tego wyjazdu szczególnie ładują mi akumulatorki teraz, choć zima się obraziła i bez śniegu, ale pogoda nadal średnia.





Jesień zaczęłam październikowym weekendem w Krakowie. Nadal nie lubię :)
Grudzień z kolei to Warszawa, pisałam Wam o niej dwa posty wcześniej więc powtarzać się nie będę. Lubię :)

Zaś branżowo - modowo?
Fashion Inside wiosną (TUTAJ), obie tegoroczne edycje Fashion Week Poland (TU / TU i TU), obie See Bloggers (TUTAJ oraz TU), otwarcie Promodu na Floriańskiej (TUTAJ), Crack Fashion Festival (TU) i niedawna Blogowigilia.






LUDZIE
Poznałam mnóstwo nowych, ciekawych osobowości, znanych mi do tej pory jedynie z portali modowych i blogów.
A także zacieśniłam istniejące znajomości z Ewą, Bambi i Nabilem, który nawet odwiedził mnie w marcu. No i pojawiła się Mar...
Poznałyśmy się "na żywo" wiosną tego roku i niezmiernie przypadłyśmy sobie do gustu. Mnóstwo wspólnych tematów, dwie noce przegadane podczas mojego kwietniowego pobytu na FW, gdzie Lilly mnie przygarnęła na nocleg i tak nić porozumienia stała się liną okrętową, a my wyczuwamy się bez słów :)



RZECZY / INNE

W sumie w ten punkt chyba nie mam co wpisać, bo nikogo raczej nie obchodzi jaki szampon oraz ile par butów kupiłam :) Dla mnie nabytkiem znaczącym jest samochód, nareszcie mobilność! Prawo jazdy mam od 18 roku życia i od tej pory jeździłam, najpierw autkiem Mamy, potem własnym. Ostatnie 4 lata bez samochodu dały mi nieco w kość, człowiek z wiekiem przyzwyczaja się do wygody. Jednak znów zasiadłam za kółkiem i pomykam moim granatowym pociskiem po ulicach miasta :)

A z kategorii inne - zima obfitowała w małe książkowe odkrycie ostatnich dni - polubiłam się bardzo z Miłoszewskim. Za mną już "Uwikłanie" oraz "Ziarno prawdy", zaczynam "Bezcennego". Świetna fabuła, dobrze podbudowana wiedzą merytoryczną, bez opisowych dłużyzn - to cały Miłoszewski.. "Ziarno" jest nawet lepsze, bo intryga doprowadzona do momentu kulminacyjnego, ma zaskakujące rozwiązanie w stylu Sherlocka Holmesa czy Herculesa Poirot.
Swoją drogą, widzieliście ekranizację "Uwikłania"? Jestem mocno, mocno zniesmaczona. Zmiana miejsca akcji z Warszawy na Kraków i płci Szackiego na Szacką to jakaś kpina. Dodając do tego "drewnianą" grę dobrych zresztą aktorów - Ostaszewskiej czy Seweryna !!, powstał gniot jakich mało. Na miejscu pisarza, mocno bym się na pana Bromskiego obraziła.
Zamierzam obejrzeć teraz ekranizację drugiej części przygód siwowłosego prokuratora, już innego reżysera, Borysa Lankosza, z Robertem Więckiewiczem w roli głównej - Szacki odzyskał płeć! Film tegoroczny, podobno bardzo dobry.




Podsumowując ten rok nie sposób nie wspomnieć o zmianie diety, odstawieniu nabiału i glutenu.
Wyszło mi to na dobre, schudłam 3 kg a moje samopoczucie poprawiło się znacznie. Po pół roku mogę stwierdzić, że była to dobra decyzja. Brakuje mi oczywiście smaku świeżego chlebka z masełkiem i szyneczką, czy twarożku. I rzadko, jednak pozwalam sobie na taką "rozpustę", zdarza mi się też zjeść jakiegoś fast fooda czy pizzę. Ale są to wyjątki.
Piję za to dużo słynnej wody z cytryną i ogórkiem. A kawę pokochałam z mlekiem sojowym, takie latte smakuje nawet lepiej, niż ze zwykłym.

W związku ze zmianą diety - kolejne odkrycie roku - knajpka w Częstochowie przy ulicy Waszyngtona - Lunchownia.
Jasny wystrój, miło i przytulnie a do tego przepyszne jedzenie. Wszystko bezglutenowe, a część potraw również bezmleczna. Znajdziemy tu przepyszne tarty, kasze, vegański bigos, sałatki i zupy. A dla wielbicieli słodyczy kawa i ciacha!





No i obcięłam włosy na lato. Ale znów zapuszczam :)

I to chyba wszystko!

41 komentarzy:

  1. z wielką chęcią odwiedzę tą knajpkę!! :) wszystkiego dobrego w nadchodzącym Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszytskego dobrgo w 2016! Oby był jeszcze lepszy niż obecny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Solidne podsumowanie, życzę Ci, aby ten nadchodzący rok nie był gorszy1

    OdpowiedzUsuń
  4. ..no i pokazałaś całe mnóstwo rewelacyjnych wysmakowanych stylizacji :)
    Wszystkiego Dobrego na kolejny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Udany rok za Tobą, trochę zmian na lepsze. Mam nadzieję, życzę Ci wręcz by 2016 był jeszcze lepszy ;* <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Paula, wzruszyłam się :)
    Nie miałam pojęcia, że aż tak ważna byłam dla Ciebie w tym mijającym roku - to urocze, że mnie tu wymieniasz, bo znajomość z Tobą jest dla mnie jedną z piękniejszych spraw, jakie mi się w tym roku przytrafiły :) Mam nadzieję, że kontakt nam się nigdy nie urwie i że będziemy go pielęgnować, bo jesteś wspaniałą, szalenie wartościową osobą!

    Przytrafiło Ci się wiele dobrych rzeczy w tym roku, spędziłaś go bardzo aktywnie i myślę, że powinnaś być z niego zadowolona - życzę Ci więc tego, żeby kolejny przysporzył Ci jeszcze więcej ciekawych chwil, wartościowych znajomości i okazji wartych wykorzystania!

    Bo udanych stylizacji życzyć Ci nie muszę - one Ci zawsze wychodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I kiedy ten rok minął można by powiedzieć... samych pozytywnych chwil w nowym :)

    Pozdrawiam :)
    http://pomojemubypawelo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, mignął ten rok nie wiem kiedy. Wzajemnie :)

      Usuń
  8. rewelacyjnie ujęłaś mijający rok :)
    ___________________________________

    Życzę CI dzisiaj roku szczęśliwego,
    I sylwestra udanego.
    Śle serdeczne te życzenia,
    Dołączam karteczkę:
    Marzeń SPEŁNIENIA!!! ❤️

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się, że Twój rok był dobry :) Zazdroszczę podróży :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Po prostu rok pełen wrażeń :) Życzę Ci aby rok 2016 był jeszcze bardziej intensywny pod względem "fashionowym" ;) Niech się dzieje a co!
    www.sylwiasazewczyk.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne podsumowanie :)

    Życzymy wszystkiego dobrego w Nowym Roku kochana!

    SiostryAndrzejewskie


    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny post, dużo się działo, pozdrawiam i życzę Ci dalszego rozwoju, blogowania i wspaniałych ludzi na Twej drodze.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkiego najwspanialszego w nowym roku Paulinko! Usciski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Marylko, serdeczności również dla Ciebie!

      Usuń
  14. To był rzeczywiście wspaniały rok dla Ciebie, dlatego życzę, by nie był gorszy od minionego! Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Paulinko, to był naprawdę bardzo dobry rok, tak, trzeba się cieszyć z każdej dobrej chwili, a Ty miałaś ich bardzo dużo :) przyjaźnie to najcenniejsza rzecz i cieszę się, że spotkałyśmy się, to była moja cudna chwila :) życzę Ci wspaniałego 2016r! :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, ja również się cieszę, że udało Nam się spotkać po raz kolejny na FW! Oby częściej :)

      Usuń
  16. Rok 2015 rowniez przelecial mi blyskawicznie... i duzo rzeczy sie wydarzylo, m.in.wyprowadzka do BE ;)
    Fajnie, ze dobrze wspominasz 2015 i masz tyle nowych przyjazni! ;)
    Zycze Ci tego samego a nawet jeszcze wiecej pozytywnych momentow i znajomosci na 2016!! :) :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Szczęście 24 na dobę to tylko iluzja jaką tworzy nam Internet, ale jeśli ten rok był dla Ciebie dobry to i tak dużo :)) Podróże zawsze dobrze wpływają i dodają motywacji, także życzę Ci ich jak najwięcej i w ogóle wszystkiego dobrego w nowym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślę, że czasem się zdarza szczęście 24 na dobę :) Sami to definiujemy :)

      Usuń
  18. Zanim się obejrzymy będą już kolejne święta, wakacje i znowu sylwester i nowy rok- tak ten czas szybko leci, nie wiadomo kiedy grrrrr :/
    ZAzdroszczę Ci tej motywacji, do zmiany diety, trzeba silną wolę mieć, by w niej wytrwać i nie wyłamywać się- może i jak kiedyś się ogarnę :) hehe

    Też mieliśmy lecieć do Grecji w tym roku, ale jednak nie wypalilo, może na przyszly rok się uda :)

    Jak tam imprezka sylwestrowa udała się ? :)
    Szczęśliwego Nowego Roku :)
    DAria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwester w łóżku, tak jak pisałam na Fb jestem chora.

      Usuń
  19. Wszystkiego co najlepsze w tym nadchodzącym 2016! :*

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny rok ! Wszystkiego Najlepszego w nowym i duzo sukcesow 😘

    OdpowiedzUsuń
  21. Super podsumowanie Paulina! :) Wszystkiego najlepszego w nowym roku :*

    OdpowiedzUsuń
  22. W takim razie jeszcze fajniejszego 2016-tego :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!!! Też się zabieram za podsumowanie 2015, jednocześnie rozmyślając nad noworocznymi postanowieniami, może do 6 stycznia zdążę ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne podsumowanie! Piękne zdjęcia i życzę jeszcze lepszego 2016 :)
    pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń